- Екологічний клуб «Гармонія»
- Клуб "Книголюб"
- Психологічна студія «Інсайт».
- Клуб "Червона калина"
- Гурток "English-Speaking Club"
- Клуб Fitness Club "Тонус"
- Історичний клуб Гіперіон
- Фізичний гурток «КВАНТ»
- Правовий клуб «LIBERTAS»
- Клуб еколого-натуралістичного напряму EcoLife
- Гурток декоративно-ужиткового мистецтва «Майстерність»
- Гурток «Мій стиль»
Екологічний клуб «Гармонія»
Керівник: Харатін Віра Олександрівна
Рік заснування: 1994 р.
Мета діяльності:
- Сприяння усвідомленню учнями необхідності екологічного гуманізму, за яким людина є лише частиною природи і космосу, із законами і силами яких вона повинна рахуватися.
- Формування в учнівської молоді розуміння того, що людина повинна не владарювати над природою, а співпрацювати з нею, бути не «царем» природи, а її невід’ємною частиною.
- Розвиток основ екологічної філософії життя, згідно з якою людина є частиною єдиної людської родини.
- Вироблення активної життєвої позиції, ціннісних переконань. Виховання в здобувачів освіти етичних і пізнавальних орієнтацій, екологічного мислення, інтелектуальних умінь та практичних навичок природоохоронної діяльності та екологічної культури особистості в цілому.
Основна ідея клубу: «Багато маленьких справ, зроблених багатьма людьми в багатьох країнах світу, зможуть змінити обличчя Всесвіту».
Клуб «Гармонія» - це група активних, ініціативних, творчих юнаків та дівчат – жителів планети Земля, які про природу дбають, в цікавій творчій формі про це розповідають та інших надихають.
зображення_1
зображення_2
Основне завдання екологічного клубу полягає у формуванні екологічної компетенції.
Екологічна компетенція-це:
- здатність особистості приймати рішення і діяти так, щоб якомога менше завдавати шкоди довкіллю;
- прояв екологічної культури особистості у довкіллі, де вона здійснює власну діяльність і може реально впливати на її стан;
- характеристика, що дозволяє сучасній особистості відповідально вирішувати життєві ситуації, підпорядковуючи задоволення своїх потреб принципам сталого розвитку;
- здатність особистості до такої діяльності у побуті й природному середовищі, коли здобуті екологічні знання, навички, досвід, цінності актуалізуються в уміння приймати рішення і виконувати адекватні дії, усвідомлюючи їхні наслідки для довкілля;
- показник сформованості екологічної культури особистості.
На розвиток екологічної компетентності здобувачів освіти під час проведення засідань екологічного клубу «Гармонія» впливають три взаємопов’язані складові: екологічні знання, екологічні переконання, екологічна діяльність.
Перша складова — накопичення екологічних знань — передбачає: дослідження учнями досвіду природоохоронної роботи, оволодіння знаннями про екологічну обстановку в Україні, ознайомлення з інформацією про охорону рослин та тварин. Найпоширенішими формами екологічної освіти під час роботи клубу є: екскурсії краєзнавчими музеями, національно-природними та ландшафтними парками; екологічні ігри та квести з інтелектуальними завданнями, екологічними ситуаціями; екологічні стежки; екологічні проєкти.
Друга складова — становлення екологічних переконань. Через диспути, обговорення, дискусії, конференції, утвердження власної позиції при захисті екологічних проєктів, за допомогою конкретних справ, пов'язаних з екологією, формуються переконання в тому, що розв’язувати екологічні проблеми можна тільки спільними зусиллями, на основі знань законів природи.
Третя складова — екологічна діяльність — включає:
- природоохоронну діяльність : участь у природоохоронних акціях та трудових десантах, догляд за кімнатними рослинами, клумбами, прибирання територій парків, вулиць;
- пропагандистська діяльність: складання пам'яток, екологічних анкет, стіннівок, буклетів, інформаційних листівок; проведення екологічних свят, виступів екологічної агітбригади;
- участь в екологічних олімпіадах, конкурсах малюнків та фотоконкурсах, екологічних форумах та конференціях.
У процесі формування екологічної компетентності здобувачів освіти вирішується низка освітніх, виховних і розвивальних завдань:
- розвиток потреби учнів у спілкуванні з природою;
- розвиток умінь приймати відповідальне рішення щодо проблем навколишнього середовища, оволодіння нормами екологічно-правильної поведінки;
- засвоєння народних традиційних взаємовідносин людини з природою та кращих досягнень світової практики;
- виховання ощадливого ставлення до власного здоров’я;
- орієнтування в найближчому середовищі природи;
- усвідомлення життєво важливих потреб живих істот в умовах існування.
Умови вступу до клубу: добровільне об’єднання однодумців.
Графік роботи: перший вівторок місяця.
Де проходять заняття: кабінет № 16, на природі.
Проведення екологічних вікторин, вечорів, участь в конференціях
План роботи екологічного клубу «Гармонія»
на 2023-2024 н. р.
№ з/п | Тема занять | Дата проведення | Форма проведення |
---|---|---|---|
1 | З природою єдиною мовою | Вересень | Засідання екологічного клубу |
2 | Екологія людської душі | Жовтень | Година екологічної просвіти |
3 | Енергозбереження – нагальна проблема сьогодення | Листопад | Екологічний тренінг |
4 | Грунт- невичерпний дар природи. Чи так це?.. | Грудень | Засідання екологічного клубу |
5 | Сталий розвиток – вибір кожного | Січень | Освітній тренінг |
6 | Боротьба за спокій у світі, наповненому шумовим забруднення | Лютий | Круглий стіл |
7 | Вода – життя, без неї не прожити | Березень | Усний журнал |
8 | Бережи природу для людського роду! | Квітень | Екологічна гра |
9 | Десять кроків для збереження клімату | Травень | Екологічний квест |
10 | Формування екологічної культури особистості – основа гармонійних відносин з природою | Червень | Освітній тренінг |