Самоосвіта – запорука педагогічної творчості
Життя - це місія. Кожен із нас на своєму місці робить важливу справу, вносить частку своєї праці, а отже — і душі у розвиток освіти. Кожен має власний життєвий і професійний досвід.
05 березня 2019 р. колектив ДНЗ «Ковельський центр ПТО» спробував узагальнити і викристалізувати свій професійний досвід у ході проведення педагогічної ради «Самоосвіта – запорука педагогічної творчості», яка проходили у формі гри. Кожна група мала своє завдання, а саме: 1.
«Педагогічна творчість – право чи обов’язок?» - голова методкомісії класних керівників Харатін В.О. та члени м/к; 2.
«Професіоналізм, майстерність, досвід, новаторство, визнання, талант: яке співвідношення цих якостей?» - голова методкомісії педпрацівників металообробних професій Темрук В.М. та члени м/к; 3.
«Який шлях є найраціональнішим – копіювання майстерності чи вирощування своїх «Шаталових» - голова методкомісії педпрацівників загальноосвітньої підготовки Голубчук Н.С. та члени м/к; 4.
«Чи потрібно вивчати знання учнів під час викладу нового матеріалу?» - голова методкомісії педпрацівників будівельних професій Ваць О.В. та члени м/к;
5. «Чи є самоосвіта шляхом становлення педагогічної майстерності?» - голова методкомісії педпрацівників електротехнічних та зварювальних професій Фугіль Ю.Є. та члени м/к;
6. «Які напрямки самоосвіти потрібні педагогу?» - голова методкомісії викладачів фізичної культури, предмету «Захист Вітчизни», керівників гуртка Панаскевич Н.П. та члени м/к;
7. «Самовдосконалення чи самоосвіта: що важливе для педагога?» - голова методкомісії педпрацівників сфери побуту та народних ремесел Шайнюк О.В. та члени м/к.
В процесі творчої роботи на засіданні педради педагоги спробували довести, що основне завдання сучасного педагога – безперервно вчитися і творити, викреслили шляхи створення сприятливих умов для самоосвіти педагога.
Місія освіти – виконати соціальне замовлення суспільства – формування громадянина-патріота, конкурентоздатного кваліфікованого робітника, здатного розбудувати суверенну Україну. На сучасному етапі розвитку суспільства всі розуміють, що кожному громадянину необхідні універсальні знання, здатність вирішувати свої життєві та професійні проблеми.
Пам’ятаєте слова Архімеда: «Дайте мені точку опори, і я переверну світ». У кожного з нас є сильні сторони, ті, які ми цінуємо, приймаємо в собі: це – віра, надія на краще, любов, природа, справа, мистецтво, люди.
На завершення педради, щоб підсумувати все, що сьогодні було сказано, методист Наталія Антонюк розповіла притчу.
Професор філософії, стоячи перед своїми студентами взяв 5-ти літрову банку і накидав туди камінців. -
Повна банка? – спитав професор. -
Так, - відповіли слухачі, - повна. Тоді він відкрив пачку горошку й висипав усе в банку, трохи потрусив. Горошок зайняв вільне місце між камінцями. Ще раз професор спитав: -
Чи повна банка? -
Так, повна.
Далі він узяв коробку з піском і висипав його в банку. Звісно, пісок зайняв усе вільне місце. Професор знову запитав, чи повна банка. Студенти відповіли, що так, цього разу вона, безперечно, повна. Тоді з-під столу він дістав кухоль із водою і вилив її в банку. Вона розмочила пісок. -
Я хочу, аби ви зрозуміли: банка – це ваш професіоналізм. Комусь достатньо тільки камінців, інші прагнуть пізнати більшого, ще хтось хоче отримати якомога більше інформації, а для декого інформація потрібна як вода.
Тож хай кожний із вас ніколи не залишає самоосвітньої роботи і не забуває, що скільки б ви не вчилися, скільки б не знали, знанням та освіті немає ні кордонів, не меж.
Дата: 05.03.2019