Педагогічні читання «Впровадження ІКТ в навчально-виховний та навчально-виробничий процеси»
Найбільше значення має не те,
що учень використовує новітні технології,
а те, як це використання сприяє
підвищенню рівня його освіченості.
С.Ерманн
Обов`язковим компонентом підготовки сучасного педагога є оволодіння ним сучасними технологіями отримання і передачі учням нової інформації. Двадцять – тридцять років тому і учень, і вчитель жили в досить повільному світі зі стабільними програмами, підручниками, державною системою забезпечення навчальними посібниками від розробок на весь курс планів уроків до таблиць, навчальних діафільмів, кінофільмів, навчального телебачення тощо. З однієї сторони це забезпечувало необхідний і, в середньому, досить високий рівень організації навчального процесу, а з іншого – не стимулювало творчості вчителя і самостійності в навчанні учня, пригнічувало їх ініціативу.
За ці роки ми зрозуміли, що, крім звіданих шляхів, у освіті є ще багато стежок, які теж приводять до успіху і при цьому стимулюють ініціативу та творчість вчителя і що головне - учня. Змінилися вимоги до освіти.
Звичайно, використання інформаційних технологій не вирішить всіх питань як у освіті, так і в повсякденному житті. Але вони можуть допомогти вчителю найбільш ефективно використати навчальний час занять та час підготовки до уроку.
Педагоги центр ПТО під час педагогічних читань «Впровадження ІКТ в навчально-виховний та навчально-виробничий процеси» 10.01.2019 р., довели що комп`ютери стали невід`ємною частиною реальності. На їхню думку, майбутня професійна діяльність більшості учнів буде пов`язана з використанням комп`ютерної техніки. Викладачі спецдисциплін наголосили, що учневі слід звикнути до того, що комп’ютер це звичайний пристрій, використання якого допомагає йому отримувати нові знання.
Майстри виробничого навчання розповіли, що вВпровадження в практику роботи з учнями ІКТ, дає змогу зацікавити учнів самостійним пошуком різних джерел інформації, розвивати їх творчі здібності, критичне мислення, вміння аргументовано, розлого й образно висловлювати свої думки, судження, оцінки. Педагоги центру дійшли до спільної думки, що інформаційно-комунікаційні технології в сучасному інформаційному просторі є актуальними.
Середовище електронного навчання – це освітній простір, у якому відбувається формування якостей і вмінь необхідних сучасній людині ХХІ століття, таких, як медіаграмотність, критичне мислення, здатність до рішення творчих завдань, уміння мислити глобально, готовність працювати в команді й громадянська свідомість. Знання й уміння ХХІ століття сприяють формуванню в учнів самостійності й розвитку в них громадянських, професійних і лідерських якостей.
Дата: 10.01.2019