КЦПТО

euroclub

Партнерство у сфері професійно-технічної освіти


Згідно запланованих заходів в рамках українсько-німецького проекту «Партнерство у сфері професійно-технічної освіти» 21-25 листопада в м.Луцьку відбувся тренінг «Комунікація», який проводив референт з Німеччини Набіл АльАмри. Дані заходи є продовженням участі в даному проекті педагогів Ковельського професійного ліцею та Луцького ВПУ, представників служб кадрового забезпечення ТОВ «Волинь-Кальвіс» м.Ковель, АТ "СКФ Україна" (публічне) та  СП ТОВ "Модерн-Експо" з Луцька. І представники Волинського НМЦ ПТО .

Впродовж тренінгу всі учасники брали ативну участь в його проведенні. Проводили партнерське інтерв’ю, визначали особисті бажання та очікування від тренінгу. Отримали базові знання і основні елементи «дуальної системи» профтехосвіти в Німеччині. Цікавим є те, в яких правових рамках це відбувається. Зокрема, Федеративний уряд ухвалює за обопільною згодою Розпорядження про освіту. Федеративні землі приймають відповідні рамкові навчальні плани для профтехосвітніх закладів.. А відповідальні установи (торгові і ремісничі палати) контролюють навчання і проводять випускні іспити. Майже 500 000 підприємств в Німеччині проводять навчання (25% від усіх підприємств).

В договорі про проходження навчання , яке підписують роботодавець і учень в Німеччині, вказано не лише мету профтехосвіти, спеціальність, яку здобувають в процесі професійного навчання, але й вид, поділ по предметах і кількість годин, початок і тривалість навчання та відшкодування за проведення навчання. Учні перебувають 3-4 дні в тиждень на підприємстві і 1-2 дні в профтехосвітньому закладі.

Основними елементами дуальної системи навчання в Німеччині є законодавча база для акредитованих спеціальностей, правова основа навчальних відносин, зміст, законодавча база дуальної системи, викладацький склад, консультування і контроль, фінансування. Згідно статистичних даних кількість першокурсників в університетах і укладених нових договорів на профтехосвіту  у Німеччині в період з 1992 по 2014 рік зрівнюється і становить в середньому 520 000 прешокурсників. З них 38,1% дівчат та 61,9% хлопців.

Незвичним було чути назви нових спеціальностей, які є дуже актуальними в Німеччині. Наприклад, фахівець з інформатики, фахівець з комунікації в офісі. А ще дивнішою звучить назва професії мехатронік автотранспортних засобів – це гібрид автоелектрика з слюсарем по ремонту автомобілів.

Головна ціль профтехосвіти в Німеччині – зміцнення компетенції кадрів і соціальної компетенції, здобуття технічних знань та стратегії вирішення технічних і тематичних проблем.

Виконуючи різноманітні вправи тернінгу постійно відбувався жвавий і бурхливий діалог між всіма учасниками, які постійно ділилися на команди без зважань на займані посади, вік, стать, місце роботи. Всі були рівноцінними учасниками тренінгу. Дуже цікавими виявилися вправи по встановленню самовизначення та завдання популяризатора у професійно-технічній освіті. Навчання дорослих – це завжди «приєднання знань». Цьому сприяють, наприклад, такі методи, як майнд-меппінг або варіанти брейнстормінгу. Тому що вивчення – це самостійний процес.

На завершення тренінгу проводилися вправи по визначенню комунікаційних моделей – причини і дії, щоб ефективніше і активніше змогти організувати комунікацію. Цікавим виявилось те, що жінки і чоловіки зовсім по різному відправляють та отримують інформацію, і від цього в них виникає 4 варіанти інтерпретації.

Найцікавішим було визначення тесту на комунікацію кожним учасником тренінгу, в результаті якого з педагогів КПЛ по одному учаснику отримали рівень стосунків та самовираження, а всі решта учасників тренінгу - лише предметний рівень. Також були виконані вправи по подоланню комунікативних перешкод і бар’єрів у співпраці між учнями і педагогами.

Варто відзначити, що всім учасникам дуже сподобався тренінг «Комунікації». Всі плекають надію, що надалі регулярно проходитимуть наступні тренінги в рамках даного проекту. 

Дата: 26.11.2016

Автор: викладач спецдисциплін
Фугіль Ю.Є.